5 prvih rečenica knjiga koje pogađaju u sridu

Da pišem knjigu posebnu bih pažnju dala prvoj rečenici u knjizi. Htjela bih da odražava duh knjige, da nešto nagoviješta, a može i samo stvarati atmosferu. Te prve rečenice me baš intrigiraju: što je jedan kreativni, uspješni (ako si objavio knjigu, onda si uspješan) autor odabrao kao prvu od 12500 rečenica (u prosjeku). U zadnje vrijeme nakon što pročitam knjigu, vratim se na prvu rečenicu, podignem obrve, zamišljeno pogledam u plafon, kimnem glavom i zapišem si je. Slijede neki primjerci :

Harlan Coben: Netragom nestao [Gone for good ]

Tri dana prije svoje smrti majka mi je rekla – to nisu njezine posljednje riječi, no bile su poprilično blizu – da mi je brat još uvijek živ.

Three days before her death, my mother told me–these weren’t her last words, but they were pretty close–that my brother was still alive.

30_netragomnestao

Evo ga! Odmah znam da će se toliko toga izdogađati – majka umire, brat za kojeg se mislilo da je mrtav je živ, a glavni junak koji je sigurno cool i visok će razriješiti sve misterije i usput pobrati neku ženu u nevolji.

Jonas Jonasson: The girl who saved the king of Sweden

The statistical probability that an illiterate in 1970s Soweto will grow up and one day find herself confined in a potato truck with the Swedish king and prime minister is 1 in 45,766,212,810.

30_jonasjonasson

Ovoj rečenici se mali matematičar u meni odmah poveseli. Osim toga, vidim da će knjiga biti baš šašava.

Cheryl Strayed: Divljina [Wild]

Stabla su bila visoka, ali ja sam bila viša stojeći iznad njih na strmoj padini planine na sjeveru Kalifornije.

The trees were tall, but I was taller, standing above them on a steep mountain slope in northern California.

Odmah vidim scenu: Ona na planini, gleda u daljinu, raščupana, preplanula, snažna. Totalni girl power!! (i onda vidim drugu rečenicu u kojoj joj je čizma pala u provaliju i sva je jadna i ništa od girl power)

Frederick Forsyth: Operacija Šakal [The day of the jackal]

Hladno je u šest i četrdeset ožujkom ujutro u Parizu, a doima se još hladnije kad čovjek stoji pred streljačkim odredom.

It is cold at six-forty in the morning of a March day in Paris, and seems even colder when a man is about to be executed by firing squad.

Teško da možeš početi knjigu bolje od ovog.

E L James: 50 nijansi sive [Fifty Shades of Grey]

I scowl with frustration at myself in the mirror.

Frustrirano se namrštim svojemu odrazu u zrcalu.

30_50nijansisive

Ona ne voli svoj odraz u ogledalu jer je sva jadna obična i smotana ali će se božanstveni Christian s mračnim tajnama zaljubiti u nju, a ona će ga spasiti jer je eto teško smisliti malo kompliciraniju radnju. Da, i ova rečenica pogađa u sridu jer ti odmah daje do znanja da nemaš bogzna što očekivati od knjige.

5 thoughts on “5 prvih rečenica knjiga koje pogađaju u sridu

  1. Joj zaboravila si unutarnju boginju koja pleše i skače i lalalalal!!! TO je bilo taaaaako iritantno!
    Vidiš, sad si me nagnala da pogledam prve rečenice. Svih. Knjiga. U. Stanu. 😀

      • Josipa legendo, ovo ti tako priliči! 😀

        Da imam sad snage i vrimena, i ja bi bacila oko na svoje knjige ovdje kod staraca (kod njih sam trenutno), tu su mi uglavnom dječje knjige i još neke stručne (kad kažem stručne, mislim na knjige o bebama i roditeljstvu). 😀

    • hahaha… ajme, unutarnja boginja… da… nešto zbog čega sam ja lupala glavom u koljeno (zezam se, u stol, ne mogu se preko trbuha nagnut do koljena) jedno 82 puta, kolutala očima jedno 50 puta i odlučila 30 puta da nemam snage pročitati zadnji dio trilogije iako sam se nagovarala 29 puta… 🙂

Leave a comment