Muke po audio knjigama

Prije kojih mjesec dana umorila sam se od slušanja muzike na poslu, pa sam odlučila da bih baš mogla i slušati audio knjige. Moj prvi i jedini dotadašnji pokušaj slušanja audio knjiga bio je Twilight. Fino bih ga pustila prije spavanja i za tri minute bih utonula u san. Sve skupa tako sam “pročitala” možda desetak stranica.

Sada, par godina starija, mudrija i možda bolje fokusirana, dala sam audio knjigama novu priliku.
Nakon malo blejanja po bespućima besplatnih audio knjiga moj izbor je pao na Siddhartha – Hermann Hesse. Razlog: nije dugačka i već neko vrijeme je želim pročitati.

Knjigu sam skinula ovdje. Skidala sam individualna poglavlja u 64Kbps MP3 formatu, a slušala sam je na poslu kad bih radila nešto jako monotono u Photoshopu – što bi bilo oko pola sata dnevno.

 

Herman Hesse: Siddhartha

Čim sam počela slušati knjigu shvatila sam da nisam ništa mudrija i bolje fokusirana. A još sam i k tome imala osjećaj da me iza svake rečenice vreba neka mudrost, pa nisam htjela ništa propustiti. Jedino rješenje bilo je svaki odlomak preslušati barem dva puta u nadi da gdje mi je pažnja odlutala na prvom slušanju, neće na drugom.

Najčešće :

1audio_knjige

 

Fokusirano:

2audio_knjige

Sve u svemu dosta sam toga polovila u toj priči o Siddharthi i njegovom životnom putu. Taj lik je bio baš prava mudrilica i na sve je imao odgovor. Primjerice, u jednom dijelu je tražio zaposlenje kod trgovca i trgovac ga pita koje vještine posjeduje. “Mogu misliti, mogu čekati, mogu postiti.” “Ma kakva korist od toga?” kaže njemu trgovac. I mislim si ja, evo, što li će sad Siddhartha reći. I odgovori on njemu: “Te vještine su super korisne. Ako se nema što za jesti, onda je post najpametnija stvar koju čovjek može napraviti. Da nisam naučio postiti onda bih danas, kad nemam što za jesti, bio toliko gladan da bih prihvatio bilo koji posao. A ovako, miran sam i nigdje mi se ne žuri.”

Na kraju knjige se Siddhartha skroz prosvijetlio, pa ga je Govinda, prijatelj iz djetinjstva, pitao da podijeli neke mudrosti s njim. I kaže njemu Siddhartha: “Znanje se može prenijeti, ne mudrost. Mudrosti jednog čovjeka čine se kao gluposti drugom čovjeku.” I, naravno, što si je na to Govinda pomislio: “Ajme što ovaj Siddhartha priča gluposti”. Haha – zakon! (Inače, ovo ja ne citiram knjigu, nego pišem po sjećanju).

Moja sljedeća knjiga koju planiram slušati je The Picture of Dorian Gray od Oscara Wildea. Nadam se da mi se mozak malo utrenirao i da neću imati problema!

Govinda: I haven’t stopped searching…
Siddhartha: Perhaps in all that searching you don’t have time for finding…

2 thoughts on “Muke po audio knjigama

  1. nisam nikada slušala audio knjige,zaintrigirala si me sad 🙂 iako,mislim da bi i kod mene bilo slično,morala bi nešto i par puta slušati jer mi misli uvije lutaju naokolo

Leave a Reply

