Stvarnost vs. TV: Gledanje bejzbol utakmice

Moje znanje o bejzbolu je, onako, fino, s TV-a. Jedan tim je u bijelom (Yankees), drugi je u sivo-crvenom (Red Sox). Igrač baci lopticu, protivnički je pukne u gledalište gdje je Ben Stiller uhvati za Drew Barrymore. Ovaj što ju je puknuo trči home-run i sve je jednostavno, razumljivo i veselo.

Ovo pišem gledajući jednu lokalnu utakmicu. Igraju crveni protiv bijelih. Trenutno je na terenu 9 igrača u bijelom i 1 u crvenom. Zašto ostatak crvenih sjedi na klupi meni je nedokučivo. Sad su se zamijenili pa je tu 1 bijeli i 9 crvenih. Bijeli je uspio puknuti loptu do pola igrališta i dotrčati na prvu bazu. Čuje se puno: Atta boy sa svih strana. Još jedan bijeli ulazi u igru. Taj sada ima palicu. Nakon par bezuspješnih bacanja/udaranja igrači su se opet zamijenili. Sat vremena nakon početka utakmice rezultat je i dalje 0-0. Za sad sam vidjela tu i tamo koje trčkaranje i međusobno dovikivanje (Atta boy!, Stay down!,  All right!). Čudan je ovaj bejzbol.

25_baseball_1

Ne predajem se ja tako lako pa sam odlučila naučiti ključne riječi u bejzbolu:

Pitcher – igrač koji baca loptu, u obrani

Batter – igrač koji ima palicu, u napadu

Base – 4 pozicije na igralištu, prva, druga treća i home base

Home Run – ako igrač obiđe sve baze bez zaustavljanja

Inning – Dio igre kad je jedan tim u obrani, drugi u napadu, onda se zamijene, i sve to skupa je jedan inning. U jednom Inningu svaki tim ima 3 outa.

Out – igrač u napadu je out ako npr. 3 puta promaši lopticu i još jedno bezbroj situacija koje ću valjda do mirovine pohvatat

Strike – kad igrač s palicom promaši lopticu (i ne samo to, naravno!) 3 strikes and you are out, kažu.

Kad sam usvojila ove osnove, pitala sam Shawna s posla, koji u slobodno vrijeme trenira bejzbol u dječjoj ligi, kako bi objasnio igru u 5 rečenica. Evo što mi je on rekao:

  1. Svaki tim ima 3 outa u jednom inningu, sve skupa u cijeloj igri ima 9 inninga
  2. Batter mora udariti loptu prije nego ima 3 strikes ili je out
  3. Osvajaš 1 bod (run) kad udariš loptu i neki tvoj igrač koje je na nekoj bazi dođe do home baze.
  4. 9 inninga su podijeljeni na top i bottom. Top su gostujuća momčad i oni prvi igraju u napadu.
  5. Ako igrač obrane uhvati loptu prije nego padne na zemlju, batter je out.

Sad samo moram otići na utakmicu Toronto Blue Jays, provesti 4 sata pijuckajući pivo i jedući hot dogs, i prava sam bejzbol maherica!25_baseball_2

4 thoughts on “Stvarnost vs. TV: Gledanje bejzbol utakmice

      • Maaaaaaaaaaaa meh, ne moraš pogledati što se mene tiče 😀 Radije pogledaj Words and Pictures, odličan film, preodličan! Nema veze s baseballom ali sam ga danas pogledala pa sam pod dojmom 🙂

Leave a Reply

