Kako sam tražila povišicu

Otkako sam dobila otvorenu radnu dozvolu počela sam uspoređivati svoje radno mjesto i plaću s plaćom na sličnim radnim mjestima. Vrlo brzo sam shvatila da sam potplaćena. Nakon razgovora s kolegom, koji se pomalo nasmijao mojoj plaći, zaključila sam da je vrijeme za akciju. Akciju, ili bar promišljanje. Promišljanje mi se svelo na: sram me tražiti povišicu, što ako me otpuste, nije sve u novcima, baš bih si kupila MAC paint pot, trebam se izboriti za sebe, nije mi loše ni ovako, ako ništa ne tražim ništa neću ni dobiti. Ovo zadnje je presudilo i to je upravo ono što mi je i kolega rekao: The squeaky wheel gets the grease.

27_1color

  1. Inicijalni razgovor sa šefom

Skupila sam mrvicu hrabrosti, upala šefu u ured i pitala ima li par minuta. Zatvorila vrata i rekla nešto u stilu:  Željela bih razgovarati o budućnosti moje pozicije u kompaniji. Osjećam se podcijenjeno i htjela bih znati koje su moje mogućnosti vezano za poziciju i plaću. Mislim da sam kompaniji mnogo vrednija nego prije 3 godine, no moja plaća ne reflektira moju vrijednost.

Tu je šef rekao da mora razmisliti i zakazao razgovor za par sati poslije.
27_2colour

  1. Drugi razgovor sa šefom

O, kao je to bio razočaravajući razgovor. Kako šef inače radi i u prodaji, pričao mi je priče o tome kako sam ja super, da nema kraja mojim mogućnostima, da ćemo svi dobiti povišice, bonuse, dodatno zdravstveno i bonove za Konzum. Šalim se, ništa od bonova za Konzum.

  1. Email šefu

Razočarana situacijom, odlučila sam sročiti email koji je išao otprilike ovako: 2011. zaposlena sam na toj poziciji. Godinu dana kasnije promaknuta sam bez povećanja plaće. Od dolaska u firmu, u želji da napredujem u karijeri i znanju, koristila sam svoje sposobnosti kojima sam pridonijela u produkciji, prodaji i razvoju novih aplikacija. Neka od mojih postignuća su: (tu sam nabrojala sve što sam do sad napravila i to je zauzelo većinu maila). Želim i dalje koristiti svoja znanja za dobrobit kompanije, no osjećam da moja plaća nije u skladu s mojim sposobnostima i postignućima. Nadam se da se slažete da zaslužujem povišicu za vrijednost koju donosim kompaniji.

  1. Šefov odgovor

Nekoliko sati nakon maila, šef me je pozvao u ured skupa s voditeljima drugih odjela. Nasmiješio se, rekao da sam uspjela prenijeti svoju poruku i da se slaže. Zatim mi je dao nova zaduženja koja nisu ništa posebno nova, svi smo razmijenili neke strašno poslovne rečenice, te smo napustili ured sretni i zadovoljni. Kad dođe plaća vidjet ću je li povišica samo simbolična i ako je, sad bar imam hrabrosti za novu rundu razgovora.

Leave a Reply

