Dovoljno informirana? Kada je dosta?

Neki ljudi vole skupljati stvari, neki facebook prijatelje, moja mama majice za po doma, tata alat, a ja volim skupljati informacije. A to skupljanje informacija me ne čini pretjerano sretnom, već izaziva nelagodu ako ne znam nešto što mislim da bih trebala znati.

Neki dan smo bili u pubu, na tv-u je bio ženski tenis, i nitko nije znao zastavu jedne tenisačice. Osim mene, naravno – pa tko ne zna zastavu Bjelorusije! Nitko se nije osjećao loše jer ne zna, a ja sam se osjećala dobro jer znam. I znam da su tamo gore Estonija, Letonija, Litva. I na engleskom je Letonija Latvia, a Litva Lithuania. I sve super. I onda se ne mogu sjetiti koji je glavni grad Bjelorusije. Lagano mi je neugodno. Nadam se da to nitko neće pitati…

Ovo nije jedini slučaj – primjera ima podosta:

    Prije par mjeseci bio je jazz festival i našla sam se u društvu koje je pričalo o jazzu o kojem ne znam skoro ništa. Znam li kog jazz umjetnika? Možda Stevie Wonder? Što ako nije pa ispadnem neinformirana. Bolje da ništa ne kažem dok ne istražim najpoznatije jazz umjetnike kad dođem doma.
    Kad sam prvi put otišla kod financijskog savjetnika tu u Torontu, tjedan dana sam istraživala zakone, propise o porezima i vrstama štednje za mirovinu. Jer kad dođem, ja moram već znati sve. A ako ću ga išta pitati onda su to stvari o kojima polemiziraju najveći financijski stručnjaci. Ne smijem ispasti neuka!
    Prijatelj ima dijete koje se boji mraka. Ja brže bolje istražujem djecu i strahove. Osim toga, kako se manifestira anksioznost kod djece, posebice dječaka.

Toliko toga.. trebala bih znati sve o vinima, pročitati najpoznatije klasike, razlikovati Moneta od Maneta, koje su dobrobiti povezujućeg roditeljstva, tko je najniži košarkaš koji je osvojio Slam Dunk, koliko proteina ima u kojoj namirnici te kako napraviti izvještaj koristeći pivot tablice u Excelu iako mi to nije posao…
Ja želim znati sve o svemu.Do kad? Kada će biti dosta da se osjećam dovoljno informirana? Kada ću biti dovoljno… dobra?

nedovoljan
Možda se ne trebam popraviti. Možda već jesam dovoljno dobra. Ako sam dovoljno dobra onda

  • neće mi biti neugodno ako nešto ne znam ili ne mogu
  • neću se uspoređivati s drugima
  • čitat ću o stvarima koje me vesele
  • kad nešto ne znam osmjehnut ću se i reći “Nemam pojma! Jel zna itko da mi kaže?”
  • istraživat ću što god me zanima
  • gubit ću vrijeme kako mi se hoće bez krivnje da bih trebala raditi nešto “pametnije” (Time you enjoy wasting is not wasted time)
    dovoljno_dobra
    Idem za tim. Dovoljno dobra mi zvuči savršeno!!
10 thoughts on “Dovoljno informirana? Kada je dosta?

  1. znam kako ti je! mislim, nije da znam kako izgleda zastava Bjelorusije, ali masu puta želim znat 100 stvari odjednom i onda mi se dogodi kaos u glavi.
    Ponekad se samo želim opustit. A ne mogu. Previše toga me čeka da pročitam i naučim.
    😀

  2. Ne mogu vjerovati da nas ima više. Ja sjednem za kompjuter i od mase informacija koje želim znati na kraju ne pročitam ništa konkretno već lutam po stranicama :/

  3. Hej, pa pronađoh se u ovome :). Ja ne osjećam krivnju ako nešto ne znam, ali želim da znam više. Ako se nađem u društvu koje priča o nečemu što ne znam, priključit ću se pitanjima i potpitanjima da saznam više :D. Ne moram učiti samo čitajući/guglajući/gledajući dokumentarce, učit ću i slušajući ljude oko sebe 🙂

  4. Bas si me nasmejala sa “A to skupljanje informacija me ne čini pretjerano sretnom, već izaziva nelagodu ako ne znam nešto što mislim da bih trebala znati.” Toje streberima u krvi :)) Ja sam upisala faks sa 28 i bila sam super student jer me je bilo blam da ne znam 🙂 I jos pritom taj osecaj kad odskrines vrata znanja a tamo te doceka univerzum sve go sto ne znas 🙂 Na kraju se opustis i guras dalje polu informisan 🙂

Leave a Reply

