Jesu li ljudi sretniji kad imaju više ili Treba li mi veći ormar

Zanimljivo mi je proučavati ljude i usput preispitati sebe. Odokativno (a sigurna sam da i ekonomski pokazatelji potvrđuju) prosječan čovjek ovdje ima više nego u Hrvatskoj. Normalno je imati dva auta, živjeti u zgradi koja ima bazen i teretanu, često jesti vani, kupiti si što god želiš i kad god želiš. Meni bi se prije činilo da svi koji tako žive moraju biti zadovoljni. No njima je to normalno. Oni trebaju više da budu sretni: možda sanjaju da imaju kućicu i brod na jezeru, skuplje aute,  da imaju sezonske ulaznice za  Toronto Maple Leafs ili da jednostavno imaju više novaca.

Tako su jedan prijatelj i njegova žena imali puno, ali nisu bili baš nešto sretni, pa su kupili i kućicu i brod, pa čak i ženi nove cice, no nije pomoglo.  Jer što god da imaš, uvijek bi mogao imati nešto više, pa čemu biti zadovoljan? Za to vrijeme ne bih se čudila da su im susjedi bivali nesretniji jer su uspoređivali svoje stanje  s njihovim. Što se ovdje kaže:  “Keeping up with the Joneses” ili u slobodnom prijevodu: “Biti u korak s Kovačevima”.

39_1novac

Kad sam se doselila u Kanadu ja sam pucala od zadovoljstva. Našla sam pravi posao! U uredu! Beskrajna sreća! Oko mene je toliko različitih kultura i prelijepih ljudi – ludilo! I onda sam se priviknula. Baš šteta. Sad mi je sve normalno i ne dajem previše pažnje nekim stvarima koje su me prije oduševljavale. I tako me danas uhvatila jadikovka – da mi je bar veći walk in closet. Sjetih se što mi je mama rekla u nekom kontekstu: ako ne možeš biti sretan tu gdje jesi, ne možeš ni nigdje drugdje. Neće meni sreću donijeti veći ormar nego zahvalnost što uopće imam ormar i što imam odjeću unutra. A baš bih ga mogla i posložiti i donirati što ne nosim pa mi ni ne bi trebao veći!!

Većina mojih jadikovki je baš bez veze i toga sam svjesna pa ih ne izgovaram na glas. A sljedeći put ću se uštipnuti, ono baš jako, kad mi koja dođe i malo se osvrnuti i vidjeti kako imam sve što mi treba.

39_2ormar

8 thoughts on “Jesu li ljudi sretniji kad imaju više ili Treba li mi veći ormar

  1. jooj, ja sam si bas sretna ovih dana sto imam posao. 🙂 nije nista novo niti sam nakon faxa i dana bila nezaposlena. al mi bas nekako doslo da sam sretna 😛

    puno si toga jos zelim (kupiti). ali ne patim previse jer mi sve nekako ide uzlaznom putanjom (poslovno i privatno). laganini, ali ide. pa cesto zastanem i u glavi si kazem: super ti je!

    (samo da je ljubavi, to nas pokrece ;), ostalo dolazi i prolazi)

    🙂

    • Bas to, treba malo zastati i skuziti kako nam je zapravo super 🙂 I nema bolje nego kad ti dodje da si sretan zbog necega sto bi mozda netko drugi uzeo zdravo za gotovo 😉 🙂

  2. Ti si stvarno skromna i svjesna sebe kad se znaš zaustaviti i reći: sretna sam što imam ormar! Ali svejedno, zašto ne bi pomislila “da mi je još veći” samo zato što neki ni nemaju ormar. Dream big 🙂
    Ali super mi je kako se kroz tvoje postove provlače uvijek neke velike životne istine: uvijek nam treba više i bolje i veće i skuplje i svjetlucavije, i uvijek je trava kod susjeda zelenija a krave deblje. Ali trebamo si to onda osvijestiti i biti zahvalni za ono što imamo. I naše su krave dobre i daju puno mlijeka 😀

    P.S. Sad bih doselila u Kanadu samo zbog teretane i zgradi, ali na kraju ne bih išla u nju 😀

    • I ja se slazem da treba “dream big”, a opet i ne biti nesretan sto nemas vise. Bas neki zeznuti balans 🙂 A sto se tice teretane u zgradi – bila sam jednom u vise od godinu dana 🙄 Bazen koristim cesce i odlucila sam da sad u zimskim mjesecima kad je vani -20 moram bar jednom-dvaput tjedno otic – umjesto da jadikujem o ormaru 😀

  3. Baš razmišljam posljednjih dana kako želim da budem sretna s ovim što imam. S druge strane, želim si i da budem ambiciozna i da težim ka više. Treba naći neki balans između to dvoje, a vidim sad da ste već to raspravili u komentarima :D.

  4. Slažem se sa tvojim razmišljanjem. Dobre stvari ljudi uvijek nakog nekog vremena počnu uzimati zdravo za gotovo. No, mislim da je to u ljudskoj prirodi da uvijek želimo nešto bolje, brže, skuplje. Možda taj nagod da želimo bolje za sebe i nije tako loš, naravno ako je unutar nekakvih granica zdravog razuma.

Leave a Reply

