Siječanj – mjesec sirovog voća i povrća

Početak je veljače i već mi fali moj mjesec voća i povrća. Kako je siječanj završio ostala sam i bez jabuka, naranča, i bez mrkve i celera. I nisam se požurila kupiti novo jer je, eto, siječanj završio. Došla je veljača a meni je jutros došao prištić na bradi, crvena fleka na čelu i potkožno nešto pored nosa. Možda je slučajnost no sve mi se čini da je to zato što sam jabuke poslije večere zamijenila sladoledom i čokoladom. No nije sve bilo tako bajno, ovaj mjesec voća i povrća bio je sasvim neočekivano jedan od mojih težih izazova.

Prvih desetak dana bila sam dosta neorganizirana. Pobrinula sam se da doma imam svega no nisam uhvatila neki ritam kad mi što najbolje paše. Ovako je to izgledalo kad je sve sjelo na svoje:

  • Na poslu: oko 11 banana, poslije ručka naranča, prije nego odem doma jabuka.
  • Kod kuće: snack poslije večere: stapići mrkve i celera, jabuka ili guacamole.

Tu možeš u dućanu kupiti mrkvu ili dva puta skuplju njenu organsku inačicu no nisam previše pažnje obraćala na dirty dozen listu (tko ne zna, najviše pesticida imaju: jabuke, celer, paprike, breskve, jagode, nektarine, grožđe, špinat, zelena salata, krastavci, borovnice, krumpir) jer bolje jesti i ne-organsko nego ne jesti voće i povrće uopće.

Dojmovi i iskustva tijekom ovog mjeseca:

Pozitivna:
– tko god je bio u blizini mene ovaj mjesec je profitirao jer sam sva bila opskrbljena i nutkala tko što hoće
– iako mi to nije bio cilj, jela sam manje gluposti – čisto zato što sam često jela voće ili povrće
– lice mi je bilo baš nekako čisto i lijepo
42_sijecanj_imamsve

Neutralna:
– iako sam to priželjkivala, ne mogu reći da mi je nivo energije bio nešto bolji od uobičajenog

Negativna:
– Nikad nisam bila na ikakvoj dijeti ili imala konkretni plan prehrane pa sam se sad prvi put susrela s nečim što “moram”. Ne znam zašto, no cijelo vrijeme je postojao neki mali otpor u meni i želja da “e baš neću”. Totalno bezveze. Nekad sam se morala podsjećati da volim voće i da ga jedem i inače jer me znala uhvatiti misao tipa: Što bih dala da sad ne moram pojesti tu jabuku!
Pravi buntovnik bez razloga.
42_sijecanj_previse_voca

Uglavnom, skroz čudno: nisam baš uživala dok je trajalo, a sad kad je gotovo radim spisak za trgovinu s puno voća i povrća na listi!

An apple a day keeps the doctor away.

Knowledge is knowing that a tomato is a fruit, wisdom is not putting it in a fruit salad. Miles Kington

8 thoughts on “Siječanj – mjesec sirovog voća i povrća

  1. moja (ne)novogodišnja odluka je bila početi/nastaviti vježbati. ušla sam u statistiku (čula neki dan da najviše ljudi upravo tu odluku donosi kao novogodišnju)! jeii!

    ustvari, htjela sam krenuti još prije blagdana ali nije imalo smisla pošto sam tjedan dana bila u inozemstvu…

    zasad se dobro držim i odlično osjećam. samo što ne pjevam na kiši dok idem na trening 🙂 al ozbiljno!

    prehranu sam isto mrvicu dotjerala. i u meni mali Ja pruža otpor 😀

    dosta voća ubacila na meni. najčešće su to smoothieji od jogurta plus: maline, jabuke, banane…šta ima u kući…

    ne daj se! 🙂 ne dam se! 😛

    • Ne daj se Dani!! Super što nisi posustala, i ako se tako dobro osjecas to ce te tjerati da nastavis 😀 Smoothiji su isto dobra ideja – mogla bih ih i ja poceti prakticirati 🙂 😉

  2. Nije ti dovoljan samo jedan mjesec voća i povrća, a i zima je, nije ni prirodno da si poletna u ovo doba godine. Samo ti nastavi s voćem i povrćem i slažem se, bolje je i ono iz ne-organskog uzgoja, nego nikakvo. I moj savjet – svo prskano voće i povrće prije konzumiranja prvo potopi u vodu s malo soli i sode bikarbone, onda isperi i jedi. 🙂

    • Hvala ti za savjet – sad cu manje brinuti oko pesticida! 😀 😀 I inace ja jedem bar jedan-dva komada dnevno uz naravno salatu i sve sto dolazi u obrocima, ali ovaj sam mjesec bas htjela da toga bude puno puno vise. Nadala sam se da cu zivnuti unatoc zimi, ali to sto kazes – tesko je biti poletan u ovo doba godine! 😉

  3. Ja sam isto od početka godine uvela neke odluke vezane za prehranu. Pokušavam je dovesti u red, pa se igram izazova da izbacujem nešto što ne smijem jesti i tog se drzim tri tjedna, onda dva dana to smijem jesti, i onda opet tri tjedna novi izazov ali i stari izazov u jednom. Npr. počela sam sa izbacivanjem kruha, a sad je na snazi izbacivanje i kruha i pekarskih proizvoda. Uglavnom meni je cilj u ovoj godini potpuno prijeći na LCHF prehranu a to nemrem odjednom nego ovako pomalo.

    Super su mi tvoji izazovi i vidim svi smo u nekim izazovima, samo da ne pokleknemo i da nam uspije… 😄

    • Hej Lanic! Bas malo gledam tu LCHF prehranu i uf – zvuci dobro ali i tesko. Izbacivanje na tri tjedna i kombinacija koju radis mi zvuci bas dobro! 😀 Znas sto, da dodjes ovdje tako bi ti se bilo lako odreci kruha i pekarskih proizvoda – jer tu nema pekara a kruh nis ne valja hahaha! A opet tu jedu doughnute u enormnim kolicinama, piju pop i opcenito je sve jako zasecereno :/ . A nis – sve je na nama i na nasoj ustrajnosti 😀 Ja se isto tjesim da iako mi neka zdrava navika ne ostane cijeli zivot da sam barem nesto naucila i promijenila razmisljanje 😉

Leave a Reply

