Audio knjige – kako i zašto

Prije par godina nisam ni bila svjesna da postoje audio knjige, a sad u prosjeku preslušam jednu mjesečno.  Zašto i kada ih slušam? Slušam ih u situacijama kada ne mogu čitati. Na primjer, jako volim vikendom ujutro, nakon doručka, napraviti  veliku putnu šalicu kave i otići u šetnju s audio knjigom na ušima. Uglavnom odem u jedan veliki park sa stazom koja bi me potencijalno mogla odvesti na 15km dugu šetnju, u kojem su jedini ljudi koje susrećem šetači pasa ili entuzijasti za hodanje.  Tu se mogu izgubiti u priči, likovima, zamišljeno gledati u daljinu ili u vlastite tenisice.

50_audio_knjige_0

Vani:

50_audio_knjige_1

Na poslu:

50_audio_knjige_2

U prometu:

50_audio_knjige_4

Kod kuće:

50_audio_knjige_3

Savjeti za početnike:

  1. Ne se obeshrabriti

Prije sam mislila da audio knjige čita neki robot-čovjek  i to sve jednakom intonacijom i bez ikakve dinamike. Na sreću, naratori su kao odlični glumci koji čitaju prenoseći emocije i bez problema pretrnem od straha ili se na glas nasmijem dok slušam.

Ipak, trebala sam odslušati dvije knjige da mi mozak počne zaista slušati i povezivati radnju, te prestane doživljavati audio knjigu kao buku u pozadini.  Sad sam ovladala vlastitim fokusom i baš se fino mogu uživjeti.

  1. Pažljivo baratati poglavljima

Jednom sam posudila audio knjigu u obliku 10 CD-a iz knjižnice. Svaki CD je bio podijeljen u 12 malih odlomčića trajanja od oko 5 minuta. Fino sam ih prebacila na mobitel otišla u šetnju. Nakon pola sata osjećala sam se kao da imam mozak dvogodišnjaka. Uopće nisam mogla pratiti radnju. Priča je bila malo iz kuta jednog lika, pa malo iz drugog, i non stop u različitim vremenskim razdobljima. Potpuno izgubljena, bacila sam pogled na mobitel i vidjela da mi je play lista bila na randomize! Ja sam lijepo prvo odslušala odlomčić iz devetog CD-a, onda neki iz drugog, pa zatim iz četvrtog. Ma baš super!

  1. Uživati

Jednako kao što za čitanje imam omiljeni položaj, naslonjač, dekicu i kekse, tako i za slušanje audio knjiga imam omiljene rituale.  Time cijeli paket postane aktivnost kojoj se veselim i u kojoj uživam.

 Kakvi su vaši dojmovi o audio knjigama? Jeste li poslušali koju i planirate li?

8 thoughts on “Audio knjige – kako i zašto

  1. Aaaaaaaaaa, vidim nije te napustio onaj profesorski štih, sve je na ploči 😀
    Ja sam si skinula od Amy Poehler audio knjigu i počela sam ju slušati, ali nisam još uspjela pronaći pravo vrijeme za slušanje, moram priznati. A i na laptopu mi je, trebala bih ju prebaciti na mobitel pa bi već bilo lakše. Mislim da ću si je ostaviti za neki put busom do Zagreba, traje sat vremena i taman će biti uživancija 🙂

  2. Nisam nikad ni pokušala i iskreno, nemam potrebu, u busu mi je draže čitati knjigu, držati je u rukama (najčešće i čitam u busu, na putu na ili s posla). Međutim, kako učim francuski i kako mi trenutno najteže ide razumijevanje govora, mogla bih pronaći neku francusku audio knjižicu :). I ako postoje neke stranice gdje se skidaju te knjige, podijeli sa mnom, totalni sam laik za to 😀

    • Starije knjige i klasike mozes skinuti na librivox.org (potpuno legalno) – a mislim da imaju i par njih na francuskom. Ja ih cesto uzimam iz knjiznice pa imaj to u vidu kad se preselis. Super sto mozes citati u busu – meni mucninu skoro izazove kad pogledam na sat! 😀

  3. Totalno sam zaluđena audio knjigama, ali totalno. Ako mogu birati između obične, e-knjige ili audio, uvijek biram audio. Navukla sam se na njih jer mogu u krevet s njima i slušati dok ne zaspim, ili noću kad ne mogu spavati a ne trebam paliti svjetlo i smetati dragom.

    • Hehe, ja i dalje volim i papirnata izdanja, ali audio ima toliko prednosti. I bas kao sto i ti kazes, kad sam bila u bolnici prije koji tjedan, audio knjige su mi bile spas jer sam ih mogla slusati kad bi se svjetla pogasila ili kad nisam mogla spavati.

Leave a Reply

