10 stvari za koje nisi ni znao da želiš znati o Torontu

1. Cjenovno-porezna konfuzija

Kad vidiš cijenu nečega – to je bez poreza, ali kad ti kažu kolika ti je plaća – to ti je plaća prije nego se oduzme porez. To ti znači da ako imaš 2$ u džepu i želiš kupiti čokoladu na kojoj piše cijena 2$ da nemaš dovoljno. Ha! A ako vidiš oglas za posao gdje je plaća 30K godišnje, to znači da se od toga još mora oduzeti porez,  pa što ti ostane – ostane.

2. Carstvo doughnuta

51_doughnut_timbit
Kaže statistika da Kanada ima više dućana (po stanovniku) u kojima se prodaju doughnuti nego ijedna druga zemlja. Najpoznatiji lanac kave i doughnuta je Tim Hortons gdje su se lijepo sjetili da sprže rupe od donuta koje su nazvali Timbits.

3. Moj galebe!

Ne znam jesam li uopće tu vidjela kojeg goluba, ali zato ima puno galebova. Valjda zato što je grad uz jezero Ontario koje je toliko veliko da kad si na obali imaš osjećaj da ispred sebe vidiš more.

51_toronto_galeb

4. Poznati Kanađani

Mislila sam sad tu nabrajati sve te Jimove Carreyje i Drakeove ali mi se ne da. Dovoljno je reći da je prijateljica išla na promociju bratu i pored nje je stajao Ryan Gosling koji je bio na promociji mami!! E, i za sve šminkoljupce – MAC je iz Toronta.

5. Gdje je pošta?

Pošta je u dm-u. Dm se zove Shoppers. Sad kad dođeš nećeš tužan lutati i tražiti gdje da pošalješ razglednicu ili kupiš sapun.

6. Looney i tooney

Looney i tooney nisu crtić. Nisu Lolek i Bolek. A kad te kolega na poslu pita: Do you have a looney?, nemoj mu odgovoriti: Mama ti ima looney!, nego izvadi kovanice iz džepa: ova s guskom od 1$ je looney a od 2$ je tooney (two-looney).
A pazi ovo: 2 kune ima na sebi tunu pa sad i nju mogu zvati tuni.

7. Svi su super pristojni pa sam i ja

Uzmimo za primjer gradski prijevoz: propuštanje ljudi u bus, pozdravljanje vozača, sorry na svakom ćošku. Zna se dogoditi da ljudi jedni druge puštaju prve u bus i onda jednu minutu nitko ne ulazi, pa na kraju ja uđem prva da se stvari pokrenu!

8. Vidim ti gaće

51_guze_gace

Za neke mlade i buntovne dečke jako je popularno nositi hlače koje ne dosežu do struka nego do pol guze ili još niže (saggy jeans). Fino se nagledam svakakvih guza i gaća uokolo. Da ne pričam kako im je teško hodat i nemoguće potrčati na taj način. Jako jako neshvatljivo.

9. Grad je pun divljih životinja

Za početak, vjeverice trčkaraju na sve strane. Kad odeš u šetnju možeš naići na rakune, chipmunke, tvorove, nutrije, dabrove, oposume, zečeve (ovo sam samo nabrojala što sam ja susrela u relativnom centru ovog višemilijunskog grada). Od svih navedenih rakuni su mi omiljeni. Tako su inteligentni i samopouzdano smotani.

10. Različitost!

Moto grada je Diversity Our Strength. Statistika kaže da  50% ljudi koji tu žive nisu rođeni u Kanadi. I ja sam jedna od njih i ne osjećam se kao stranac jer su svi stranci!

13 thoughts on “10 stvari za koje nisi ni znao da želiš znati o Torontu

  1. Kad zažmirim na taj porezni kaos od kojeg bi se mojoj jadnoj glavi koja nema veze sa ikakvom matematikom poprilično zavrilo, Toronto zvuči kao divno mjesto za život. Al ono, baš divno. Zavidim 🙂

  2. Super post Mudrilice! Poučan, a duhovit, baš kako treba biti! 🙂 Da, da, MAC je iz Toronta, ne daj Bože da to neka jedna od Belle and the Makeup-erica ili koja druga beauty-blogerica ne zna. 😀 Baš smo prije cca mjesec dana pisale o MAC-u pa i sam spomenula da je kanadski. Vjerujem da je to mnogima bilo iznenađenje: “nije valjda da nije američki?!” (u smislu SAD-a, ne Kanade). 😉 Veliki pozdrav!

Leave a Reply

