Drugačije

70-1

Neki dan sam pospremala detaljnije od uobičajenog  i našla sam mali rokovnik. Rokovnik koji je neko vrijeme  jednostavno ležao u mojoj torbici i u koji bih zapisivala svašta – od broja transakcije u banci do planova za kupnju štrampli za zimu. Kako to obično biva, u moru črčkarija našlo se i nešto što mi ne izlazi iz glave. Pjesma “Otherwise” od Jane Kenyon. Na nju sam naletjela jednog vrućeg ljetnog dana kad sam na tenisu rekla “Ajde vi nastavite sljedećih pola sata bez mene, moram se malo odmoriti” i posegnula za zbirkom pjesama koju je jedan od prijatelja ostavio na klupi.  Znojna i zadihana, nasumično sam otvorila knjigu i ova pjesma se otvorila preda mnom. Istovremeno mirna i intenzivna, tužna i sretna, jednostavna i kompleksna,  … nisam joj odoljela i prepisala sam je u taj mali rokovnik. I sad mi ne izlazi iz glave pa je dijelim ovdje. Prijevod je moj,  i kako nisam ni pjesnik ni prevoditelj sigurno bi mogao biti bolji.

70-2

I got out of bed
on two strong legs.
It might have been
otherwise. I ate
cereal, sweet
milk, ripe, flawless
peach. It might
have been otherwise.
I took the dog uphill
to the birch wood.
All morning I did
the work I love.
At noon I lay down
with my mate. It might
have been otherwise.
We ate dinner together
at a table with silver
candlesticks. It might
have been otherwise.
I slept in a bed
in a room with paintings
on the walls, and
planned another day
just like this day.
But one day, I know,
it will be otherwise.
– Jane Kenyon
Ustala sam iz kreveta
na dvije snažne noge.
Moglo je biti
drugačije. Jela sam
žitarice, slatki okus
mlijeka, zrela besprijekorna
breskva. Moglo
je biti drugačije.
Povela sam psa uzbrdo
do brezine šume.
Cijelo jutro radila
sam što volim.
U podne sam legla
s mojim dragim. Moglo
je biti drugačije.
Večerali smo zajedno
za stolom sa srebrnim
svijećnjakom. Moglo je
biti drugačije.
Spavala sam u krevetu
u sobi sa slikama
na zidovima, i
planirala drugi dan
baš kao što je ovaj.
Ali jednog dana, znam,
bit će drugačije.
– Jane Kenyon

70-3

6 thoughts on “Drugačije

  1. Jako lijepa pjesma, bas to, istovremeno i lijepa i melankolicna, ali zadnja ilustracija tvoja mi je u kombinaciji s pjesmom proizvela peckavi osjecaj u ocima!!!

Leave a Reply

