Kako sam postala ovisna o audio knjigama

Prije 2 godine

Oni koji me već neko vrijeme prate znaju kako sam prije 2 godine odlučila dati šansu audio knjigama. Prvu audio knjigu trebala sam svako poglavlje poslušati dva puta. I svejedno je bilo jako upitno što bih od toga popratila. Moj mozak je taj glas koji čita knjigu doživljavao kao buku koja ti pomaže da lutaš svojim mislima.

Prijelomni trenutak

82-1c

S vremenom i količinom preslušanih knjiga se stanje popravilo. Prijelomni trenutak je vjerojatno bila knjiga Gone Girl koju sam slušala u šetnji. Divan dan, čaj u tumbleru, šetnja stazama i parkovima. A ja sva hipnotizirana radnjom knjige nikako ne mogu prestati hodati jer ne želim prestati slušati.

Danas

Novim poslom, u novoj firmi, na lokaciji koja je udaljena samo 3-4 kilometra od mog stana, slušanje audio knjige postalo je dio moje rutine. U zimskim mjesecima, kad vrijeme nije dovoljno lijepo za vožnju biciklom, ali nije loše za šetnju, ja bih na posao išla autobusom, ali bih se vraćala pješice. Šal oko vrata, debele tajice preko najlonki (jer sam na poslu uvijek u šosekima i haljinama), čizme, slušalice na uši i play. I u roku od par sekundi ja sam transportirana u svijet posrnule rok zvijezde (Nick Hornby: Juliet, Naked) ili suočena s izazovima Alzheimera (Lisa Genova: Still Alice), ili pak na izletu koji završava skretanjem sa staze u zastrašujuće napuštene kuće (Tess Gerritsen: Ice Cold).

82-2c

Opsesija

Prije koji tjedan, kad sam bila sama kod kuće i imala svoj mjesec limitiranih ekrana, stavila sam knjigu na uši i išla raditi večeru. Pa sam zaključila da bih mogla usput napraviti i večeru za sutra. I ručak za dečka i mene. I skuhati gustu juhu od mrkve i gingera jer je uvijek dobro imati i neku juhu pri ruci. Stala sam tek kad sam vidjela da nemam više mjesta u frižideru za pohraniti skuhano. Otkud tolika kulinarska inspiracija? Knjiga je bila baš zanimljiva i nisam je htjela prestati slušati.

S druge strane nekad sam kao paralizirana bez knjige i znam imati 10 minuta priprema prebacivanja poglavlja na mobitel samo kako bih izvadila suđe iz perilice za što mi treba 5 minuta. Zašto smo mi ljudi tako čudni?

I kao pravi ovisnik uvijek gledam koliko mi je još ostalo za preslušati i planiram koju ću sljedeću uzeti i da li mi je knjiga koju želim došla u knjižnicu jer ako nije moram naći neku drugu. A moram ju naći na vrijeme jer ne mogu ostati bez njih!

12 thoughts on “Kako sam postala ovisna o audio knjigama

    • Besplatno i legalno mozes knjige (uglavnom samo klasike) skinuti ovdje https://archive.org/details/librivoxaudio

      Meni je jako jednostavno (zivim u Torontu) u knjiznici posuditi sve sto zelim, tako da bas i ne znam neke dobre sajtove ili apps gdje bi se mogle nabaviti novije knjige. :/

      A sto se tice preporuke, najbolje je probati nesto od autora kojeg volis, tako je veca vjerojatnost da ce te knjiga uvuci u svoj svijet 🙂

  1. Možeš istovremeno biti skoncentrirana i na slušanje priče i na kuhanje?….mene strah da bi mi nešto zagorilo, ne ide mi baš dobro multi tasking:)

    • Mogu danas, ali prije bih samo ignorirala knjigu i uopce ne bih znala sto slusam 😀 A ako kuham i slusam to moraju biti jela za koja ne slijedim recept nego ih vec napamet znam, inace bi bilo svasta 🙄

  2. Svaka čast da možeš to pratiti i raditi svašta nešto usput 🙂
    Meni to strašno zvuči, jedva se koncentriram na knjigu dok čitam, teško je meni nekog drugog pratiti 😮

Leave a Reply

