Zašto (se) volimo uspoređivati i što ako susjed ima dvije krave?

Želim kupiti novi fotoaparat. Da donesem odluku vjerojatno ću puno uspoređivati. Funkcije, modele, veličine, cijene. Jer mi smo kao kokoš bez glave ako ne možemo usporediti. Kako znam da je fotoaparat dobar ako nemam druge za usporedbu? I da bih bila zadovoljna i divila se mojoj kupovini, vjerojatno moram vidjeti da ima lošijih fotoaparata od mog. Zapravo, što više lošijih, to je moj bolji, zar ne?

I tu negdje lagano pređemo u čudnu zonu kad naše zadovoljstvo ovisi o uspoređivanju. Kad uspoređujemo ne da donesemo odluku, već da procijenimo imamo li razloga biti sretni. Ili još bolje – nesretni.

Prošle godine, nakon poslovnog putovanja u Englesku, našla sam se s prijateljem. Nismo se vidjeli par mjeseci, a on se vikend prije vratio sa svog dvotjednog putovanja u Irsku. Bio je sav veseo i uzbuđen da sa mnom podijeli svoja iskustva. Kad sam mu rekla da sam taman provela mjesec dana u Sheffieldu, njegov entuzijazam je splasnuo. Moje putovanje je dulje trajalo i bilo mi je plaćeno pa je on na neki način manje zadovoljan svojim. Da li da tvoje putovanje bude vrhunsko, svi tvoji prijatelji trebaju ne mrdnuti od kuće cijele godine? Ako volimo uspoređivati, odgovor je DA.

Nisam ni ja tu nevina. Na prijašnjem poslu bila sam više manje zadovoljna svojom plaćom (jer mi je pokrivala sve sto trebam) sve dok nisam saznala da drugi zarađuju više. A da sam saznala da ja zarađujem više bila bih zadovoljna. U oba scenarija, moj svakodnevni život je zapravo isti: imam za sve što mi treba.

Ono što mene okružuje, a to je trenutno kišan i hladan dan u Torontu je moja stvarnost. A ona nije ništa ljepša ako je u Zagrebu još kišnije i hladnije. Moj godišnji od 5 dana ove godine nije ništa manje veseli samo zato što mnogi imaju cijelo ljeto.

U postu “Miševi i očekivanja” napisala sam kako nas očekivanja zeznu. Zeznu i pokvare dan. Ono što primjećujem – uspoređivanja još i više!

Rečenice za navijanje, a ne uspoređivanje

Ja imam jednu kravu, a susjed Đuro dvije – super za njega!
(umjesto: Nek meni crkne krava ako će susjedu dvije)

83-1coloursmall.jpg

Mogu napraviti jedan sklek, a prije nisam mogla niti jedan. Ja sam jedan veliki uspjeh!
(umjesto: Baš sam bezveze, drugi s lakoćom naprave 20)

83-2colour.jpg

Prijateljica puno putuje u egzotične zemlje. Divno – jedva čekam čuti njene dogodovštine!
(umjesto: Ako je ona sama otišla na Tajland, ja ću u Zimbabwe i to s dečkom! I onda ću sve staviti na fejsbuk, nije ona jedina što putuje!)

“Idemo se veseliti tuđim uspjesima. Život nije natjecanje.” pročitala sam negdje.

8 thoughts on “Zašto (se) volimo uspoređivati i što ako susjed ima dvije krave?

  1. U nekim stvarima je dobro uspoređivati se s drugima jer nam to daje poticaj da budemo još bolji, npr. da shvatiš da si premalo plaćena za isti posao kao kolegica pa promijeniš firmu.

Leave a Reply

