Što mi je ostalo u glavi od knjige o pospremanju

Prije mjesec-dva pročitala sam od Marie Kondo knjigu o pospremanju. O njoj sam prvo čula kod Petre i Bibliovce, te želeći otkriti svoj zasad skrivani talent u pospremanju, odlučila sam je posuditi u knjižnici.

91-1_marie_kondo

Knjiga je malena i jednostavna za pročitati, a evo što sam od nje popamtila:

Autorica je entuzijastična pospremačica i njezina strast počela je kad je imala 5 godina. Nakon što je godinama isprobavala savjete iz časopisa (koji naravno da ne djeluju) osmislila je svoju metodu.

Ključ pospremanja je pobacati sve što imaš.  Naime, kad sve pobacaš, nemaš više puno toga za pospremiti. Kad kažem pobacaš, mislim doniraš ako je upotrebljivo, baciš u smeće ako nije.

Ne pospremaš po prostorijama, nego po kategorijama. Na primjer, ne odlučiš da ćeš pospremiti spavaću sobu, nego primjerice odjeću. Onda pokupiš svu odjeću koju imaš sa svih strana, ormara i soba, te ju staviš na jedno mjesto. Ne fokusiraš se na gdje ćeš poslije što staviti, nego na bacanje. Svaki komad uzmeš u ruke, pitaš se jel te veseli i ako je odgovor ne – baciš (vestu koja grebe, hlače koje su se izobličile, majicu koju si skupo platila ali ti čudno stoji).

91-2_ne_veseli_me

Riješiti se stvari koje te ne vesele je užitak. I to takav užitak da se jedan njen klijent riješio supruge. Kaže Marie da se želiš okružiti i živjeti samo sa stvarima koje te  vesele i donose ti zadovoljstvo. Tako da ti fokus nije nužno što želim baciti, nego što želim zadržati.

Gledaj svoja posla. Ako imaš potrebu da gnjaviš dečka da mora pobacati i razvrstati svoje stvari to znači da zapravo ti imaš nešto neraščišćeno i da se moraš prvo uhvatiti svojih demona i pospremiti svoj nered.

91_3pospremanje

Nemoj stvari kojih se rješavaš utrpati nekom drugom.

Nemoj kupovati kutije/namještaj za organizaciju. Na taj način samo zadržavaš suvišne stvari i zatrpavaš si životni prostor.

U kuhinji ne drži arsenal začina, kuhača i noževa na radnoj površini. Sve lijepo pospremi u ladice, a radnu površinu ostavi slobodnu.

Kad jednom pospremiš kako spada (po njenoj metodi) više nikada ne moraš pospremati. Znači, pobacao si sve što te ne veseli i sad živiš u divnom minimalističkom okruženju. Ključ ne-pospremanja u budućnosti je da vratiš stvari na svoje mjesto nakon upotrebe. Lijepo nas je mama učila!

Još neke stvari koje autorica spominje je vertikalno umjesto horizontalno slaganje odjeće, isprazniti torbu svaki dan i zahvaliti se na tome što nas služi, neko komplicirano slaganje čarapa, ali meni je to sve preteško.

Slijedeći njenu metodu ja sam pospremila svoju odjeću i iako sam mislila da nemam puno suvišne odjeće i da se neću puno toga riješiti, na kraju sam donirala dvije vreće stvari.

Osim toga, nadahnula (prisilila) sam dečka da razvrsta/pobaca svoju kolekciju CD-a.

Sad samo trebamo početi vraćati stvari na svoje mjesto!

17 thoughts on “Što mi je ostalo u glavi od knjige o pospremanju

  1. Vracanje stvari na svoje mjesto definitivno ima smisla. A ja ne podnosim puno stvari oko svege tako da ja kad god mogu rijesim se necega sto mi vise ne sluzi ili me ne veseli, ali zato ukucani(majka) uvijek pola toga vrate sto namjeravm baciti i tako u krug :-p

  2. Namjeravam kupiti knjigu sljedeći tjedan, vjerojatno se i dalje neću tog pridržavati, ali možda me natjera da se riješim nepotrebnih stvari (lakovi za nokte nisu nepotrebni :D).
    Ali, ovo je istina da je lakše tuđe stvari pospremati nego svoje, meni se mojih uvijek teško odreći 😦

  3. Zanimljiv osvrt! ☺ Meni je ova knjiga jako draga, baš sam se pronašla u njoj. Jest da neke savjete ne primjenjujem, ali super mi je to što je naglasak na onome što želimo zadržati, a ne na onome što nam ne treba. Što se tiče pospremanja čarapa, nije tako komplicirano, staviš jednu na drugu i par puta presavineš. 😄 Inače mi se baš sviđaju tvoji postovi i ilustracije, uvijek pišeš o zanimljivim temama. 😊

    • I meni se knjiga svidjela, pogotovo to sto promice minimalizam. Ja stvarno ne volim biti okruzena tonom stvari koje cuvam jer mi je zao baciti (donirati). Na mene nered djeluje da zelim iskociti iz koze, a kako nisam neki umjetnik u pospremanju i organiziranju, dovoljno je da imam manje stvari pa da se osjecam bolje. 🙂

  4. Ma meni je sve to jako fora dok zapravo ne treba početi pospremati, onda mi odmah ispari sva zelja za redom… Ali zanimljivo je ovo, mogla bi čak možda i probati!

  5. obozavam bacati stvari 😆
    nisam citala knjigu. spremam po sistemu da prvo sredim odjecu, presvucem krevet, zatim sudje, onda usisavanje, prasina, podovi, kupaonica.
    i uvijek, uvijek, uvijek mi se cini da je drugima lakse pospremiti njihov stan nego nama nas ahaha

  6. Slusala sam tu audio knjigu ima nekih dobrih savjeta, al ima i stvari radi kojih mi je doslo da lupam glavom o zid koje su mi totalno pokvarile dojam knjige

  7. Ja volim čitati i slušati Courtney (zna imati live sessione na facebooku) s http://bemorewithless.com/about/. Sviđa mi se kod nje što nije u tom nekom điru da trebaš sve pobacati (iako u konačnici to vodi do toga), ali način na koji sve objašnjava i način na koji daje savjete je užasno smirujuć i ne stvara dodatni stres. 😀 Svi mi volimo naše stvari, i svima nam je teško rješavati se istih iako znamo da nam hrpa toga ne treba, ali ima načina i ‘ načina’ za riješiti ih se. 🙂

    Inače, ona je poznata po svom Project333 modelu, gdje izdvojiš 33 komada odjeće na period od 3 mjeseca. i na taj način u biti srezeš garderobu (dugoročno). To nisam isprobala jer ionako nemam baš previše robe (iako, uvijek kad to pomislim uspijem nekako natrpati vreću stvari lol, a prošli mjesec sam se opet riješila dosta toga tako da sad imam taman) 🙂 Mene više muči ostatak mojih stvari – kozmetika i crafts. Odmah mi je muka čim pomislim na to, tako da je to očito znak da trebam nešto poduzeti. (Budem!:D)

    U biti, htjela sam ti preporučiti njezinu stranicu. Baš me zanima hoće li ti ona biti zamiljiva i hoćeš li naći pokoji koristan savjet 🙂

    • Na prvu mi se jako svidja Courtney – i inace sam fan filozofije minimalizma. Mene cak i samo citanje o tome opusta, tako hvala za informaciju o bemorewithless (bas inspirirajuce ime bloga!). Bas malo gledam po ormaru i mislim da bih se cak usudila probati taj 333 Projekt. Vjerojatno bih se odvazila na jedan mjesec umjesto 3 hehe. 🙂

Leave a Reply

