Planiranje jelovnika i nova jela

Jako poznata scena: vraćam se s posla, 6 je navečer. Nisam smislila što je za večeru. Zaboravila sam izvaditi piletinu iz frizera, pa sad moram skočiti u dućan. U dućanu kupim svježu piletinu i odlučim da ću je napraviti u umaku od češnjaka, ali se ne mogu sjetiti kako stojim s češnjakom pa uzmem cijeli svežanj. Kod kuće nađem punu policu svežnjeva koji su kupljeni jer bi me uhvatila sumaglica sjećanja.

To razmišljanje što ću kuhati u zadnji čas istina ponekad urodi jako kreativnom obrokom, no mnogo češće je iscrpljujuće i umara.

Najdalje što sam uspjela planirati za budućnost bilo je danas za sutra, i svejedno ne bi funkcioniralo – uvijek mi je nedostajao neki sastojak zbog kojeg bih trebala brzo skočiti do dućana. Ni da sam klokan skakanje do dućana mi ne bi bilo zabavno.

I onda crno na bijelom pročitam postove od Petre – organizirajte se, o tjednom jelovniku. Ne zvuči revolucionarno, ali zapravo baš je! Najrevolucionarnije u mom životu kuhanja!

planiranje_menija_small

Ja sam napravila dvotjedni jelovnik i od prve je sve funkcioniralo savršeno. Kupovanje je jednostavnije, odmrznem što treba dan prije, dečko zna kad i što on kuha, a sve uz samo nekih dvadesetak minuta planiranja svakih dva tjedna.

Što se tiče moje prošlo-novogodišnje odluke o pripremanju novih jela, slijede moji novi kulinarski pothvati:

Jogurt – napravila sam ga desetak puta, ali nekako nisam bila zadovoljna gustoćom. Tko će ga znati koja mi je čarolija nedostajala.

Humus – specijalno za humus sam kupila mini procesor. I skuhala golemu količinu slanutka, zamrznula, pa kad god se zaželim, u desetak minuta me čeka slastan domaći humus.

Sarma – kakva je to zima bez sarme? Pribojavala sam je se, a zapravo je jednostavna za napraviti. Kao pravi uvoznik, u zadnjem posjetu donijela sam si veliku glavicu kiselog kupusa natrag u Toronto.

sarma2

Patlidžan s nudlima – iz knjige Thug Kitchen: Eat Like You Give a **** , kad se sve arome prožmu – jako fino!

Butter Chicken – jedno od omiljenih jela iz Indijskog i Šri Lanka restorana. Skupila sam hrabrost i napravila ga po pojednostavljenom receptu i prezadovoljna sam. Tu mi je dobro došla pomoć prijateljice na poslu koja je podrijetlom iz Šri Lanke.

kuhanje3

Crvena leća i špinat curry – opet na Indijski/Šri Lanka način. Koji god recept napravim, uvijek ispadne mljac.

Pizza sa špinatom i sirom – pizzu pečem godinama, a od ove godine jako često je radim sa špinatom, sirom i karameliziranim lukom

I u 2017 planiram nastaviti istraživati manje mesnate obroke i indijske začine. Ako znate dobre blogove s neprekompliciranim jelima – javite mi u komentaru!

9 thoughts on “Planiranje jelovnika i nova jela

  1. Upravo zahvaljujući dragoj Petri sam danas ponovo otkrila tvoj blog koji je vrlo inspirativan i prosto sjajan za čitanje.
    A što se teme ovog posta tiče, mislim da bih bez planiranja menija bila potpuno izgubljena, tako da te potpuno podržavam. Ovo je jedna od najboljih stvari koje bilo ko može da uradi za sebe.

  2. Baš mi je drago da sam ti pomogla svojim savjetima! ☺ Meni su isto zanimljivi ti neki egzotični recepti, ali malo mi je teško pronaći sastojke, pogotovo otkad više ne živimo u ZG. A i mislim da bi me suprugkojinejedepiletinu gledao u čudu da mu tako nešto poslužim, ha ha ha.

    • Mene je tu opalila egzotika jer sve oko mene vrvi restorancicima sa svih kraja svijeta pa i meni dodje da se okusam. Uvijek si mislim da bi bilo tesko probati napraviti egzoticna jela ako ih prije nisi jela jer kako onda znas da li ti je dobro ispalo hahah 😀

  3. Hvala na otkrivanju Petrinog bloga jer sam in dire need vještina organiziranja! I to je stvarno vještina na kojoj se treba raditi konstantno! Evo upravo sjedim usred nereda i sve mi je cluttered i to je nešto na čemu moram poraditi! A također i na prehrani, lijena sam kuhati i onda živim na pekarskim proizvodima. Ti si next level čovječe s humusom i egzotičnim jelima!

    • Perta je super, samo nemoj sad citati njen blog dok se ne umoris pa onda nista od organizacije (to se meni dogadja). Tu je inace totalni gap in the market sto se tice pekarskih proizvoda – decko se svaki put cudi kad dodje u Hr kako je u svakoj zgradi pekara 🙂

  4. Kako su mi super uvijek tvoje slikice, sarma u koferu haha 😀
    Spremila sam si Petrin post čim sa ga vidjela na laptop, jednog dana kad budem sam svoj gazda i morat ću kuhat, radim takav plan 😀

Leave a Reply

